mandag den 23. april 2012

Konfirmationskage

Min første rigtige bestillingskage!
Jeg var blevet spurgt om jeg ville lave en konfirmationskage til min kollegas brors svigerindes datter ;o)  Laura er tosset med fodbold, specielt FC Barcelona, og forældrene ville gerne have en kage med et stort FCB logo på.
Og det kastede jeg mig så ud i.


Forældrene ville også gerne have at kagen fik en grøn nuance, og derfor valgte jeg at den skulle have samme farve som Barcelonas udebanetrøjer fra sæson 2010-11. På billederne ser den turkisblå ud, men den er altså turkisgrøn ;o)


Kanten rundt er RI lavet med en græstyl. Kagen er en mudcake med hindbærmousse, smurt op med 1:1 chokoladeganache.



Logo'et var egentlig ikke så svært, det tog bare rigtig lang tid at lave fordi alle elementerne skulle tørre hver for sig inden de blev sat sammen. Og så fik jeg jo rigtig brugt min craft gun til kanterne rundt i logo'et. Jeg fandt billeder på nettet af logo'et som jeg printede ud og brugte som skabelon så størrelsen passede.

4 kommentarer:

  1. fantastisk smuk kage det må jeg sige, jeg har ledt og ledt efter en kage bageri hvor man kunne få netop sådan en her barca kage, jeg skal nemlig konfirneres næste år og jeg er også helt vild med fodbold, venligst skriv tilbge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line.
      Er du blevet konfirmeret??
      Knus
      Susanne

      Slet
  2. Hej Line.
    Ja nu er jeg jo ikke ligefrem et bageri, men bager mest for sjov til venner og familie, og så nogle enkelte bestillinger.

    Jeg ville mægtig gerne lave en konfirmationskage til dig, men jeg kan desværre ikke næste år, da jeg er i Thailand fra februar til juli.

    Hilsen Maria.

    SvarSlet